16 May 2011

untukmu GURUku..

assalamualaikum..

first of all aku nak cakap awal2..sorry kalau ada typo ke hape ke..maklumlahh..aku skang tengah update entry dalam gelap..kah3..apa yang kau buat gelap2 tu haa..hue3..seronok gak type gelap2 ni..adventure sikit! mata aku asik tengok skrin je..tak langsung tengok keyboard..kan best kalau aku boleh maen keyboard macam ni..mata pandang depan,,tapi jari lincah alunkan melodi..walaoooo..*anganangan minah tak berapa nak jenin..

entry kali ni aku mau story pasal cikgu..macam yang korang semua taw..tanggal 16 mei is ary yang bermakna untuk semua tenaga pendidik di malaysia ni..ehh,,malaysia je ke? bukan satu dunia? hee..maaf sih..gue nggak pasti deh..so,,assume je laa utk malaysia je okay!

hoho..ni lah dye bakal ckgu tak jadi..akibat drpd selalu tdo bila nak baca buku bio..so,hajat nak jadi ckgu bio tak tercapai..hue3..*ni laa motif pic ni..haha


soooooooo..aku nak cakap pasal

HARI GURU!!!!!!!!!!!!


hehe..saje kasi highlight dengan kaler kuning..hmm..dikesempatan ini..aku nak ucapkan thousand thanxxxx to my teachers, cikgu, miss, sir, mr, n sume yang sewaktu dengannye laa..meh saku kasi list out tempat2 aku peroleh ilmu..


  • Tadika KEMAS (1995-1996) hehe..sebab tu laa korang selalu nampak aku kemas n smart je kan..sebab nama pun dr tdk kemas..kne laa sntiase kemas..hehe..aku ingat sorang je nama ckgu dr tdk ni..cikgu rohana..mcm nme rihanna lak kn..hee
  • SRK Sri Kelana (1997-1998) aku skola sini tak lama..from stndrd 1 till stndrd 2 je..pastu terus pindah..tp ak tak ingat laaa nama ckgu aku tu..aku just ingat muka dye je..but the best part is..aku ad bestfrenn tyme skola kat sini dulu..n i thought after aku da pindah,,we cant contact each other anymore..but what can i say..jodoh n pertemuan tu di tangan Tuhan..ktorg terjumpe balik skang..kat UM..:)
  • SK Seksyen 7 Kota Damansara (1999) cerita aku dengan skola ni tak lama..cuma few months jee..sementara nak tunggu skola yang dekat dengan umah aku tu bukak..so,,tak hengat laa kan ckgu nyee..ingat muka je..oh my..this is my weakness..i can remember the face..but their name..hurmmm..kene kasi korek sikit cerebellum cerebrum aku ni..then baru ingat kot..haha..
  • SK Seksyen 6 Kota Damansara (1999-2003) wahhh..ni dr aku standard 3 smpai 6! hehe..cukup lama tu..kalau tak hengat nama cikgu tatau laa..hehe..yoshh..banyak glerr kenangan aku tyme kat skola ni..yelaa..tyme tu masing2 baru nak membesar..baru nk belajar erti hidup..keh3..lawak pun ada kalau teringat zmn muda2 dolu..hihi..antara ckgu yang aku ingat..hm..cikgu suhaida, ckgu sarina, ckgu rodziah, tchr chin lee lin, sir izaney, ckgu kamal..and banyak lagi..but i manage to rmmber dorang only for now..
  • SMK Seksyen 4 Kota Damansara (2004-2007) haha..ni lagi laaa..zaman nk meningkat remaja..lots of thing happen tyme ni..hmm..ada yang manis n ada yang pahit..takpe2..yang baik tu jadikan teladan..yang kurang baik tu jadikan sempadan..hehe..antara ckgu2 yang aku paling ingat..hm..pn suhani, pn anita azura, pn aznizah, tchr syahreena, pn muhazaini..hmm..pn amalina..pn yun haslinda..pn sabarina..hmm..tu je yang aku boleh ckp setakat ni..kalau nak aku sambung, sampai sok pagi tak habes..hee
  • MRSM Kepala Batas (2007-2008) here we gooooo..KBian sejati! wohooooo! kat sini lagi banyak kenangan yang ada..and paling2 seronok..life kat hostel mmg best wok! wa talak tipu sama lu punya..*muka bajet siyes..terlalu banyak kenangan..kena denda lari keliling maktab penah..kena rotan pun penah..nyorok dalam loker sebab tanak pergi prep punye pasal pun penah..haihhh..tak sangka rupenye aku nakal dolu2..hee..ckgu2 yang tak pernah n takkan aku lupakan: pn chem, ckgu sham, ustz mursyid, ustz nazri, ustz shahidan, sir hafiz, ckgu suzana, ckgu masneh, ckgu taufiq, pn wan aida, pn syuhailawati, ckgu haida, ustzh che som, tchr sab, ckgu mohd nor, ckgu amran..hee..banyak lagi..wahhh,,how i miss my mktb's life..dushhh..
  • UiTM Shah Alam (2009-2010) entering university's life..eh,,bukan2..belum totally uni's life..pre-uni's life..hehe..lecturer n tutor pun kire tenaga pendidik gak kan..so, here am i to say thanxx to miss nurlina, miss bushrah, miss norazila, tuan haji ahmad, sir khai, pn fazlina, pn mazhani..ermm..sape lagi ea?? hm..tak hengat dah..hehe..
  • Universiti Malaya (2010-present) wahhh..walaooo..da nak habess da rupenyee kronologi pendidikan aku nih..hihi..aku pun baru je kat sini..lebey kurang 1 year baru..so,,lecturers yang ajar ktorang pun agak banyak..walaupun baru setahun..sebab each topic ada specialized lec yang ajar..hee..prof lam, dr azlina, dr johari, dr lian, prof normadiah, prof june, prof ruby, prof rosnah, dr naguib, prof tan, prof cheah, dr sarni, dr bharti, dr murali, dr pam, dr sneha, prof onn,..hee..
waaaa..aku tak sangka banyak tempat aku pergi untuk dapatkan sebijik ilmu..eh, bukan sebijik je aku dapat..tapi berbijik2..haha..so, selamat hari guru, cikguku..


so,,this song i dedicated to sume tenaga pendidik yang telah mendidik saya sehingga menjadi seorang manusia yang bertamandun..*masuk bab TITAS sikit..hehe..ok..tata for now..adios amigos!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...