23 May 2011

berkampung dikampung..

assalamualaikum wbt..

hi guyssss! dah bape ary dah aku tak update blog aku..sejak result kua..hihi..yelaa..after result kua, aku ngan family aku terus balik kampung..lagipun, lama dah aku tak balik kampung..rindu rasanya..alhamduliilah laa aku pass final exam ary tu..kalau tak, mesti aku tak dapat balik kampung..huhu..

tapi bila diingatkan balik..kelakar pun ada..bila balik kampung je.."ooo..ni laa dye anak adil ngan idah ni..yang nak jadi doktor tu.." "wahh..bakal doktor balik kampung laa..dah gemuk sikit kenapa?"

haha..adoyyy..aku baru abis 1st year..jangan laa panggil aku ngan gelaran begitu..rasa macam tak layak..belajar pun merangkak2 lagi..huhu..yang gemuk tu tak boleh blaa..bondaku pun duk cover laa..kata yang memang aku dah berisi sikit..yelaa..malam2 nak study ngangtuk..so, makan laaa..kalau makan tu, tak main makan ringan2..haha..aigooo..terlebey cover ni mama oit..malu den......

ktorang bertolak ke johor after maghrib..after adik aku balik skola..hmm..tgh2 dalam perjalanan tu, tbe2 dapat msg dr faculty..15888..terkejut aku..ape kes anta msg malam2..haihh..takkan orang opiz tu tak balik umah kot..duduk dalam dean's office je..hmm..macam ni msg dye.."TAHNIAH! anda lulus pep mbbs fasa 1"
haha..dah laa tyme tu tengah ngantuk2 dalam kete..terus segar jadinye mata aku..hehe..

lepas tu, tym dalam perjalanan tu, sepatutnya, ktorang masuk exit pagoh..tapi terlajak sampai yong peng wey..jauh glerrr.kalau dikira2, dr yong peng ke pagoh n pagoh ke yong peng tu almost 100km kot! pehhh..jaohh glerr..bak kata ayahanda aku, macam nak balik melaka je..haha..

tapi tu laa..entah macam mana boleh terlajak jaoh sampai macam tu sekali..tp yang herannye, R&R pagoh tu ktorang semua nampak..tapi..hmm..sepatutnya, tak jaoh dari R&R tu dah ada exit dye..tapi semua tak nampak langsung..hmm..entah laa..mungkin tyme tu, ktorang semua tengah rancak berborak..sampai terlepas exit tu..lepas dah terlajak jaoh tu,,ayahandaku pun cakap laa baik baca2..dah laa tengah2 malam ni..haha..semua terus senyap..hihi..misteri nusantara betul!



walaoooo..kita tukar cter ea..tinggalkan yang misteri2 tuh..beralih ke cter yang comel2..hihi..ni pic adik sepupu aku..ape tah nama dye..fahmi kot..baru 3bulan..hihi..dulu dye lahir tak cukup bulan..mengikut makcik aku, dye lahir 7bulan lebey camtu laa..masa lahir pun kecik glerr..makcik aku cakap sampai nampak urat2 kat perut dye tu..huhu..baby ni lahir tak cukup bulan sebab uri makcik aku dah turun ke bawah..kire nye, dah tutup pangkal rahim laa..and menyebabkan pendarahan yang sangat banyak..huhu..sebab kan sakit sangat, doktor pun decide nak wat caeser je..so,,lahirlah fahmi ke muka bumi ni..hihi..


oke..skarang marilaaa kita renung2kan sejenak proses kejadian manusia ni..so, everyone MUST say thanxx to ur mother n father..without sperm from ur father n ovum from ur mother,,u wont be here..n bersyukur juga pada Allah..tak wujudlah kita tanpa keizinanNya..



His command, when He intends anything, is only to say to it: Be, so it is.
(Surah Yassin, ayat 82)


wassalam..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...