14 May 2011

be strong gurl!

assalamualaikum..

hmm..tiada kata seindah nasihat mereka..
tiada lagu semerdu suara mereka..
tiada scenery seindah wajah mereka..
tiada kaler sesuci hati mereka..

HEBAT MEREKA MEMANG TIADA TANDINGANNYA..
ITULAH MEREKA KEDUA IBU BAPA KITA..


hmm..aku pun tatau macam mana mau describe perasaan aku sekarang..ye! mungkin siang tadi aku agak bermuram durja..cehh! aku pun  tatau apa yang dah merasuk fikiran aku malam ini..aku jadi hepy sikit..semua itu terima kasih kepada mama n ayah..

rasanyaaaaa..bila keluar makan tadi..sekurang2nyaa jiwa aku jadi sedikit terisi..sedih dengar nasihat ayah n mama aku..macam mana aku sanggup nak lukakan hati dorang? huhu..aku sendiri takut bila pikir nasib aku nanti..aku berserah padaMU YA ALLAH..Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaMu ini..

betul jugak cakap ayah aku tadi..kalau aku nak risau pasal result tu, patut nyaa aku risau awal2 lagi..masa before exam ary tu..skang nak risau pun tak guna..berserah je lah kepada Dia..yelaaa..kita dah usaha..selebihnya, Dia yang tentukan..kalau itu laa rezeki yang Dia tetapkan untuk kita,,itulahh dia..siapalah kita untuk mengubahnya..kita cuma mampu menadah tangan untuk berdoa n berusaha sedaya yang mampu..

hmm..makin aku type, makin laju air mata ni keluar..huhu..dah laa tak dapat kolej..haihh..tatau laa nak cakap macam mana..satu je mende yang aku dapat ary ni is rezeki orang tak sama..Tuhan dah tetapkannya..sebagai hamba, kita kenalah redha dengan ketentuanNya..

"LEPAS I BAGI HUJAN, RIBUT N PETIR UNTUK U..I HADIAHKAN LA PELANGI"
(AWAN)


semoga masih ada sinar untukku..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...