27 March 2011

KAIZEN 1

assalamualaikum wbt..

wahhhh..penatnyaaaa badan aku..sengalsengal semua..haha..KAIZEN? amende tu wehh? sekali dengar macam cousin..dua kali dengar macam tarzan pun ada! haha..sebenarnya tu nama kem..KEM KAIZEN..meh aku ceciter flow and kronologi onak duri story aku eh..lot lot to share with you all..

25th March 2011
bersamaan dengan hari jumaat..aku and genggeng van sekolah yang lain bertolak..tapi sebab kami budakbudak medic, ada presentation petang tu,,kami tak boleh nak bertolak pada waktu pagi macam kawankawan yang lain..dah laa kelas habis pun pukul 5 lebih kan..penat seyhhh..sebab kalau nak diikutkan kitorang yang ada kelas petang tu akan bertolak pada waktu malam..tapi tetibe berubah jadi pukul 6 pulak..mana laa nak kemas barangbarang lagi..haha..tu la..buat kerja last minute lagi kan..hee..lepas tu kredit pulak habis..nak topup pulak tak bolehboleh..dia cakap 'tidak sah' laaa..sabar je laa..bila masuk kat member aku punya, senang pulak dia topup kan..sudahnya, ak ke kem dengan kredit yang RM 0.00! sedihhh den..


haaa..ni part yang worse sekali..time dalam van..aku ni dah laa mabuk kalau naik kereta..lagilagi kalau dalam traffic jam..wah..mual, nk muntah semua ada,,nasib baik laa ada izzah, kawan yang sama penyakit macam aku..haha..so,,dia ada laa bawak gulagula..kurang sikit laa pening aku tu..dengan panas nya kan duduk belakang..sempit lagi..macam seluar jeans yang tersepit di antara bajubaju kurung je..


sampaisampai jee dekat camp site tu..pehhh! jalan dia bengkok seribu! bertambah pening aku..dengan keliling hutan and kawasan construction..gelap lagi tu..ada pekerjapekerja kontraktor lagi..awww..memang seram..time tu aku tatau pun  aku nak pergi camp site yang dekat mana..bila sampai je dekat depan gate tu,,baru la aku taw yang ruparupanya.....aku akan bercamping selama 3 hari 2 malam di KEM BUKIT LAGONG, selayang..dekat je dengan rumah aku..kalau ikut kan hati, mau lepas kem tu aku nak terus balik rumah..mintak ayah aku datang amek..tapi bila fikir esaimen yang terbengkalai dekat kolej tu,,terpaksa dibatalkan niat tu..sobsobsob..


sampaisampai je kat sana macam kelam kabut laa sikit kan..dengan barangbarang yang berterabur kan..pulak tu malam tu ramai pulak yang sakit..wahh..aku ingat kan semua sakit betulbetul..ruparupanya...ada jugak yang berpurapura sakit..cesss..hebat betu budakbudak ni berlakon..sampai aku sendiri tertipu mungkin..tak boleh nak bezakan mana yang betul mana yang tipu..tapi memang satu kezutan laa kan..datangdatang je malam tu terus segerombolan yang sakit kan..tibatiba pulak tu kan..lawak betul..time tu memang adhocs busy laa uruskan dorang..hantar pergi hospital laa..bacakan ayatayat suci al-quran  la..sebab kitorang ingat dia nangisnangis sebab nampak sesuatu..cara dia pandang kiri kanan and macam takut tu nampak macam betulbetul ternampak sesuatu..tapi ceh..salah rupanya assumption kitorang..yelaa..mentangmentang tengah camping dalam hutan kan..semua nak kaitkan dengan mereka..masyaAllah..ruparupanya budak tu hyperventilate je sebab dia tengah sangat takut..sebab apa?? haih..malas laa aku nak ceciter kan..panjang sangat nanti..hee


tapi memang tak menang tangan laa semua adhoc and fasi nak handle semua adikadik tu..memang kelamkabut..lepas tu..pada pukul 2pg adalah turn aku and syaza berjaga malam..kitorang kena rondaronda around khemah budakbudak..wahhaaaa! takut woooo! aku ni kan penakut..cuba bayangkan..haihhh..dengan gelapnye tempat tu..cuma torclight kecik keen laa yang teman aku sepanjang malam tu..time tu jangan cakap laa kan..macammacam bunyi kitorang dengar..kecut perut wehhh..tapi masingmasing mendiamkan diri laa..sebab bagi aku, kalau nak cakap pape, cakap laa time dekat bilik adhoc nanti..jangan cakap kat sini..hehe..nampak sangat penakut kan..bajet berani je tu..haha


26th March 2011
hari kedua berada di bukit lagong..hari ni lagi laa banyak benda yang jadi..since hari ni lagi panjang kan..sebab sepanjang hari ada dekat sana bersama adikadik..



  • SENAM SENI..haa..seronok gilaa time ni..aku je laa yang seronok kan..sebab bila buat malaysia cergas tu teringat time haluansiswa dulu..rindurindu..tapi sayang aaa adikadik tu tak bersemangat langsung..lemau jee aku tengok..mainmain pun ada..yela..budak baru nak meningkat remaja kan..masingmasing nak tunjuk belang and ego masingmasing..so,takpelah..janji kitorang adhoc and fasi dah tunjuk yang terbaik..yang penting aku enjoy..seronok woo menarinari ni..rasa macam kurus dah aku sikit! haha
  • SARAPAN PAGI..Haaa! ni part yang aku tak boleh lupa sekali..mengikut arahan drpd commander IFAN, semua makanan yang kitorang amek kena habis..tak boleh tinggal kan sebarang sisa kecuali tulang and duri..senang citer, pinggan kena licin la! haaa..nak dijadikan cerita, ada laa adikadik drpd group yang aku join makan tu tak habis makan..so, adikadik tu pun kena panggil ke depan begitu juagak dengan fasi and adhoc yang duduk sekali dengan dorang..so, adikadik kena calit makanan yang tak habis tu dekat muka kitorang..haha..member aku cakap muka aku pasrah gilaa time tu..yelaa..aku dah tau dah akan ada denda macam tu..tapi tak expect aku yang kena..haha..lastlast kena calit..aduhhh! sayu gilaaaa time tu..bila tengok budakbudak tu nangis..aku pun dah nak nangis dah..tapi cover kental laa depan adikadik..dorang tak sanggup taw nak calit kat muka kitorang..aku pun cakap laa.."calit je dik..cepat..nanti komander tu marah lagi..tolong laa calit je.." time tu memang dah bergenang dah..nasib baik laa tak jatuh menyembah bumi kan..haha..pehhh! muka panas giler! cuba bayang kan dorang calit sambal kot dekat muka kitorang..bluekkk! nak termuntah aku bau sambal tu..basuh guna macammacam daa aku..bukan setakat pencuci muka je..sabun mandi pun aku belasah je basuh muka yang kena calit tadi..waaaa.bau dia melekat woo! aku terbaubau lagi bau tu! sheesh! lepas tu bila dah blah, time jalan tu, haaa..elok laju jeee air mata aku keluar..haha! sedih woo..bukan sedih sebab kena denda ke apa..tapi sebab sayu sangat..aku pun tatau laa kenapa aku touching sangat time tu..
  • TREASURE HUNT..haaa..ni best best best..aku jaga checkpoint "lumpurku sayang"..wahhhaaaaa! dengar nama and tengok lumpur dalam bekas tu jee adikadik tu dah geli..haha..lawak tengok gaya dorang..memang macammacam perangai laa ada..tapi best gila bila ada fasi and seniors yang tolong provoke dorang supaya jangan makan benda yang ketua dorang nak bagi makan..haha..seronok aa..walaupun penat kan..tapi bila tengok kesungguhan ketua tu nak pujuk anakanakbuah dia makan benda yang kononkononnya lumpur tu, hilang penat..rasa macam cian dekat ketua yang anakanak buah dia tak percaya dekat dia..

aku tak larat dah laa nak ceciter lagi..penat bah! mahu rehat kamek! nanti aku sambung lagi cerita pasal kem ni ea..banyak lagi ni..nantikannnnnnnnnnnnnnnn..:)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...