12 June 2011

jika aku jatuh cinta..

assalamualaikum..

my 2nd entry for today..please take note..hehe..
tadi tyme jalan2 dekat blog katawe tiba2 terdengar background music untuk blog dye..
tersentuh jap..hehe..almaklumlahh hari ni kan hari sedih aku..sebab tu laa cepat touching..hee..JIKA AKU JATUH CINTA? errr..banyak kali aku duk pikir nak taruk tajuk pe..rasa macam over sangat je kan letak jika aku jatuh cinta..

tapi last2 letak je laa..sebab aku sendiri dah tade idea nak letak pe..senang kan..straight forward..aku memang tak suka nak backward2 ni..hehe..eh, cinta pun boleh jatuh ke? ke orang yang boleh jatuh sebab cinta? hua3..entah laaa..aku pun tatau nak ulas ape..korang tepuk dada tanya selera laa ye..ding2~

aku bukan apa..bukan tamau ulas..tapi kang kalau aku ulas2 and kupas2 semua kang aku dicop jiwang tak tentu pasal kannnn..n i dun want that! bukannn aku..hehe..so, korang tanya laa diri korang sendiri..it's better..cuz everyone ada jawapan masing2 kan..kalau korang rasa takde, carilah betul2..jawapan tu ada dalam diri korang..cuma korang havent manage to find it yet..peace~




Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu
Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut. pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.
Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalan-Mu.
Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.
Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.
Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.
Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.
Ya Allah Engaku mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kokohkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.



haaa..ni laa doa dye..first tyme aku jumpa doa ni when i was in maktab..hehe..sweet kan doa ni? 
Allah tu Maha Mendengar..Dia mendengar semua yang hamba-hambaNya pinta..insyaAllah..:)
kadang-kadang pe yang kita suka tu tak semestinya yang terbaik untuk kita..Dia lebih mengetahui segala-galanya..

Allah answers prayers in 3 ways:
  • HE says YES and gives you what you WANT
  • HE says NO and gives you something BETTER
  • HE says WAIT and gives you the BEST in His own time
akhir kata dari aku untuk entry kali ni, peace yaww! renung2kan and selamat beramal!
wassalam..





2 comments:

SnAfiah said...

zaty! weh tak gtaw aku pun ade blog:(

zaty said...

haha..segan laa peah..ak kn pemalu..hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...