19 June 2011

mama & ayah..

assalamualaikum wbt..

hehe..hari ni hari bapa kan? ingat aku nak celoteh pasal hari bapa..tapi masa hari ibu tu, aku tak buat pun entry pasal tu..so, to be fair and square, i will combine them together! so that both of them take part..^^

hm..aku datang dari keluarga yang biasa-biasa aje..takde la senang mana, takde la susah pulak..sedang-sedang aje laa..tapi tak kesah laa..yang penting ktorang semua happy..tak kira laa betapa hebat badai yang melanda sekalipun, we managed to solve it as long as we are together..^^

kalau orang lain tu nak mintak pape, boleh dapat dengan senang-senang from their mom and dad..tapi tak bagi ktorang adik-beradik..hehe..selalu kalau nak pape, mesti ada syarat..contohnya, kena score dalam exam..dapat nombor 1..atau pape je laa kejayaan..only then, baru boleh dapat apa yang ktorang nak..

fyi, tak pernah sekalipun aku dijentik oleh mama & ayah..kalau aku dapat teruk dalam exam tu, dorang takde laa nak rotan ke ape ke like my frens' fathers did..dorang ada laa marah kan..tapi marah untuk kebaikan..tapi tu masa kecik-kecik aje kena marah..hehe..biasa laaa..parents mana yang tamo tengok anak dorang berjaya kan..^^

bila dah semakin besar..oppss..aku tak membesar pun..pendek aje..cuma umur je laa yang bertambah..hehe..dorang dah makin kurang marah ktorang..hehe..yelaa..kali ni bukan marah..but more to motivation la..

pape pun, bagi aku hari-hari pun hari ibu and bapa..sebab hari-hari pun aku sayang dorang..hehe..so, no difference lah! ohoii..terima kasih, mama and ayah..sebab selama ni selalu layan merajuk kita, happy kita, geram kita, marah kita, suka kita, takut kita, degil kita, nakal kita..and always be there when in need..

aku ingat lagi, kalau aku and adikberadik aku ada exam, mesti mama and ayah aku laa yang selalu support..dorang laa yang akan bangun tengah-tengah malam untuk buat solat hajat untuk ktorang..and mama aku selalu buat air yasin untuk ktorang..each bottle of yasin has different niat for all of us..

sebab ayah aku selalu cakap kat mama aku, mintak mama aku selalu doa untuk ktorang sebab doa seorang ibu tu takde hijab kan..terus sampai pada Dia..thanxx, mama and ayah..

dulu bila aku tak dapat masuk pre-med kat uitm tu, Tuhan aje yang taw betapa kecewa and sedihnya aku..sebab aku memang berharap nak further medic kat uitm..tapi hancur macam tu aje..masa tu, memang laa mama aku pun nampak kecewa jugak..sebab mama aku pun nak aku masuk uitm..tu lagi wat aku bertambah sedih..luckily, my father said, "kalau dah tak dapat, nak buat macam mana..nak sedih2 pun tak guna..dah takde rzeki..bukannya takde uni laen kat malaysia ni"

only then, baru laa aku and mama aku macam lembut hati sikit..tyme tu dah 2hari aku merajuk..ngeh ngeh ngeh..hesyy..thanxx mama and ayah sebab selalu layan rajuk kita..mengada-ngada betul lah kau ni..haha..tak lama lepas tu kan, result UPU keluar..and alhamdulillah aku dapat ke UM..masa tu Tuhan aje yang taw betapa happy nye mama and ayah..before submit UPU tu dulu, ada one of my member yang dapat pre-med tu cakap kalau aku nak masuk uitm tu, boleh aje without masuk pre-med..tapi cewahh..tengah patah hati kan..so, memang dah tanak masuk uitm..

after dapat taw je aku dapat medic um, ayah aku pun cakap laa.."haa..tu laa..tengok, walaupun tak dapat uitm tu, kan dah dapat um..walaupun Allah tak bagi apa yang kita nak dulu, tapi Dia bagi kita yang lain kan,,yang lebih baik.."

woohooo..setiap kali aku rasa takut sebab ada pape jadi, kalau dah cerita dekat mama and ayah aku, baru lah lega! teringat bila tengok cter khurafat dulu..2malam aku tidur dalam ketakutan..tapi bukan aku sorang aje yang rasa oke..rumet aku pun sama rasa..jumaat tu terus nak balik rumah..and tyme pergi makan kat luar, i told them everything..haaa..after tu, aku dapat ceramah free drpd ayah aku! haha..tapi after tu, aku terus rasa tak takut da..hee..and malam nak balik um tu, ayah bagi buku doa-doa tu kat aku..dia kata baca laa bila free..^^

lagi-lagi before aku nak final hari tu..aku ada 3 weeks before final exam..tapi seminggu aku demam and duduk kat umah..kalau dah duduk kat umah tu, paham-paham aje laa..memang tak study laa aku..and after a week, aku balik um balik..bila balik sana, tengok semua orang dah banyak study..tyme tu aku baru baca 2chapters untuk biochem and 1chapter untuk anatomy..gabra giler aku tyme tu, Tuhan aje yang taw..

lepas tu, few days before final, aku mintak mama and ayah aku datang and ktorang 1 family keluar dinner sama-sama..and kebetulan, tyme tu burfdae kakak aku..huhu..tyme on the way back to um, aku cakap laa kat dorang yang aku takut..sebab banyak lagi tak baca..tyme tu mcm nak nanges..tapi tahan je..hehe..pastu mama aku cakap.."takpe..ada banyak masa lagi..ada bape hari lagi..boleh habiskan.."..aku duk diam je laa kat belakang..tamo dah cakap pape tyme tu..klo tak, banjir kang kete tu..haha..

stress woooo! rasa macam nak nanges kat bahu dorang gak tyme tu..tapi aku tamo susahkan hati dorang..aku cakap laa aku oke aje..cuma stress sikit..pastu ayah aku pun cakap, usaha je laa mana yang mampu..tapi jangan lupa dekat Dia..Dia kan yang bagi kita rezeki..jangan tinggal solat..doa banyak-banyak..hmm..semua laa dorang cakap..hehe..mestilaa dorang risau..kan 1st sem tu aku FAIL..hue hue hue..

and one more, aku memang tak pandai nak tipu dorang..err..ke dorang yang bijak tengok penipuan aku..ngeh ngeh ngeh..maybe dorang can read my mind macam cullen..hee..yelaa..parents mana yang tak boleh baca hati anak masing-masing kan..that's why i love them more than me..

dorang memang pandai bab tackle hati aku nih..tackle kat ayat tu bukan maksud ngorat oke..haha..tapi pandai tackle laa..kalau aku tengah bermuram durja ke ape..ayah aku mesti ajak ktorang pergi keluar makan..and tyme makan tu, dye pun pujuk laa with his own way..pastu, smile la! hehe..ngade betul aku nih!

aku memang manja dengan mama and ayah aku..sampai adik aku yang last cakap aku ni anak manja..haha..actually, takde laa dorang manjakan aku ke hape..tapi aku yang ngade-ngade nak bermanja dengan dorang..hue hue hue..

anyway, lagi bape hari lagi anniversarry mama and ayah aku..so, HAPPY 25TH ANNIVERSARRY!
huhu..aku selalu fail kalau nak suruh wish pape, sebab segan laa..hehe..sebab sayang sangat sangat sangat sangat sampai tak boleh cakap..speechless!

kalau boleh diukur sayang aku untuk dorang, mesti tak boleh dikira dengan kalkulator..tak boleh ditranslatekan dalam kata-kata..it's countless, baby!

for that, HAPPY MAMA'S AND AYAH'S DAY!

wassalam..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...