28 June 2011

santapan rohani: membaca basmalah..

assalamualaikum wbt..

hi! hari ni or to be more exact, malam ni..err..da pagi da pun..after 12 already..hehe..aku nak share sedikit ilmu yang ayah aku selalu duk pesan kat aku suruh amalkan sebagai pendinding diri..selain daripada ayat kursi tu..yang aku ada share hari tu macam mana nak baca dye..dah baca ke belum entry aku yang tu? kalau belum, free-free nanti baca laa ye..^^


Okay..sekarang aku nak share sikit apa yang ayah aku dah ajar aku and duk selalu ajar aku..
cara-caranya ialah:


  • membaca basmalah sebanyak 21 kali dalam 1 nafas..
  • niatkan dalam hati mintak dijauhkan dari sebarang gangguan..
  • lepas tu, hembus perlahan-lahan..

haaa..tu je..mudah kan? boleh la korang practice..insyaAllah okay..lagi satu, mesti ramai yang tertanya-tanya kan boleh ke nak baca basmalah tu 21 kali dalam 1 nafas? hmm..maybe mula-mula tu susah sikit..tapi nanti kalau selalu buat, insyaAllah akan jadi biasa..

setakat tu je laa yang aku nak kongsi dengan korang..segala yang baik tu datang dari Allah swt..yang tak baik tu datang dari diri saya sendiri..

wallahualam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...