13 July 2011

first & second day lecture!


assalamualaikum wbt..

hi! i'm back! hehe..takde lah nak back dari mana pun kan..sebab lama tak update kot..hoho..hmm..apa ye yang aku buat sepanjang 2 hari lacture ni?? hmm..meh sini saja laa aku nak share sikit permulaan sem baru, tahun baru untuk aku..^^

first day lectures? hmm..boring-lah kan! sebab there were just introduction for parasitology and pharmacology..ahh! terlupa pulak! ada lagi dua kelas! tapi just briefing je..1 was briefing from our phase 2 coordinator..and another 1 was e-learning briefing! i just attend one only! LOL!

muka fresh tak sabar nak start first lecture!
wah! mira meslira sabotaj aku! aku nampak gemuk!

view of the lecture hall yang sejuk gilaaaaaaa from our seats..^^

first day dah tuang kelas kan...haha..sebab the first briefing only took 15minutes lorh..supposedly, 1hour..haa, so nak tunggu next briefing tu punye lah lama kan..so, we decided to go to dean's office to take our first year result..wohoo! berapa grade aku? hmm..cukup-cukup makan je laaa..hehe..and bila dah keluar dari lecture hall tu, hmm..nak masuk kelas balik?? haremmmmm..ROFL!

lepas tu, tetbe one of my coursemate ajak pergi Mid Valley..hesyy..student UM dengan Mid Valley memang tak dapat dipisahkan! sesuai lah dengan nama UM! UNIVERSITY OF MIDVALLEY! haha..nak beli kasut laa and all our stuff! time-time camni laaa dan-dan kasut haus laa..kasut lapar laa..haha..so, pergi ke mid valley..


hmm..first day kan..macam tak biasa lah lagi nak makan kat dewan makan sixth tu! so, gatal nak lunch luar! so, we went to TSF! hmmm..sedapppp..tapi sayang aku tak habes makan..entah kenapa entah..maybe aku baru je hari tu makan spaghetti kat situ, jadi cam tak lalu..cuma mushroom soup dye je aku bedal sampai licin!



haaa..beef blackpepper spaghetti! hmm..pada sesape yang suka makan pedas, aku syorkan yang ni lah! hmm..sedapp! dulu aku selalu makan licin spaghetti tu..no wonder laa aku gemuk DULU..lol!

haa..lepas dah habis makan, baru laa ktorang meneruskan misi sebenar ke mid valley..macam-macam laa kan barang beli..(macam jpa dah masuk pulak kan gaya shopping nye! alahai jpa....)..lepas tu, ktorang menapak dari satu kedai kasut ke satu kedai kasut untuk mencari flat shoe untuk member aku nih..masuk sini tak berkenan, masuk sana berkenan takde saiz pulak..haha..




haaa..disebabkan taktau apa lagi yang boleh dibuat sementara member aku tu tengah mencari kasut, ktorang pun ape lagi..camera time! ROFL! tapi tak perlu kot upload yang laen-laen..sebab comel-comel sangat ktorang nih..so, aku amek yang buruk-buruk je laa..haha..LOL!


haa..malam tu pulak, ada ops buddy! haha..amek barang-barang buddy daripada sudin..hmm..lama lah jugak..took about 1hour untuk setel barang-barang buddy..hehe..yelaa..bukan setakat main bagi je barang-barang tu..tapi dye briefing la kat aku and bagi laa cara-cara nak belajar second year nih..


hmm..aku memang dah blur sangat laa kan..sebab dye duk sebut semua benda pelik-pelik..pastu bila aku buat muka tak faham, dye pun cakap laa..takpe, nanti belajar taw laa..dye betul-betul simplify everything! and i like his way..rasa macam best macam tu..nak kena menuntut lagi ni dari buddy-buddy..hehe..


the best part is he keep telling me to study elok-elok..jangan supplement-supplement..asik duk ulang je ayat tu sampai laa dekat depan pintu blok aku..haa..good buddy! and i'm grateful to be in this buddy line..and thanx to my super senior, abg zayyid for choosing me! LOL!


on the second day, pun sama jugak macam first day..sebab we got 2 introductions for another subject of course-lah! for medical microbiology and pathology..wahh, kali ni memang aku mengantuk! wonder why..padahal, tidur awal je semalam..haha..tapi ni okay lagi..after abes 2 lectures tu, ada DPHS! ni memang membuta je aku sepanjang masa..dah laa kerusi empuk, aircond kuat gilaa..memang menyokong aku tdo!

dari first year lagi, memang ignore je DPHS tu..selalu tak datang pun..sebab bosan..=.=
so, sama laa dengan this year..cuma sekarang DPHS ni banyak gilaa compared to last year..sebab ni paraclinical kot..so, banyak nak kena belajar pasal etika-etika ni..hoho..

after that, we went to meslira's house at setiawangsa..err..ke keramat? hmm..entah laa..lebey kurang jee la kot..but before that, pergi jalan-jalan dekat JJ AU2..haa..dekat dengan rumah kaca AF9! haha..we had our lunch there..haa..hari-hari lunch luar! mana laa tak bankrupt dek oit! haha..

after we settle everything, we went back to KK6..haha..PENAT! sebab dua hari tak dapat tidur petang..hehe..okay-lah..time is running out! tomorrow gonna have 2 lectures and DPHS again..=.=
gud nyte everyone!

wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...