10 July 2011

bersiap sedia!

assalamualaikum wbt..

whoa! jam sekarang menunjukkan tepat 11.50pm..haa..semua dah tidur..tinggal aku sorang je nih yang tak tidur-tidur lagi..eh, salah-salah..baru aku perasan..adik and kakak aku tak tidur lagi..dorang tengah tengok Big Momma!

eh, diam tak diam dah nak masuk pukul 12 dah! wah, maksudnya, lagi beberapa jam lagi aku akan berada di UM..varsiti kesayanganku..haha..and lagi beberapa jam lagi aku akan tinggal dekat kolej baru, dapat bilik baru, roommates pun baru, suasana yang baru, subjek yang baru, lecturer yang baru..

whoa! pape pun, aku nak ucap kat diri sendiri! WELCOME TO SECOND YEAR, NOR IZATY!


haaa! starting from today, kena bangun dah! err...(selama ni aku tidur je ke?)..bukak bijik mata luas-luas..(hmm..ni lagi pelik! setahu aku, memang aku selalu bukak mata besar-besar!)..haha..jangan layan aku yang sangat annoying tatkala ini..hurmm..hurmm..

aku bakal merindui rumah! (tu dah semestinya!)..aku jugak bakal merindui mama & ayah! (wajib ni! )..aku bakal merindui saat-saat mengacaubilaukan dan memporakperandakan hidup adik aku! (fulltime job aku time cuti 2bulan nih!)..haa, akan rindu jugak dengan semua cerita. drama kat tv yang aku tengok sepanjang cuti ni..(stanza cinta, ana lu'lu, jamilah i love you, edisi khas, personal taste, marry me,mary, and banyak lagi!)..

walau apa pun, aku berharap yang second year ni lebih baek daripada first year aku dulu..yes! aku tahu! mungkin masa berseronok yang aku ada akan berkurangan sedikit demi sedikit, tapi i have to face it! sebab ini laa jalan yang aku pilih..jadi, kena teruskan perjuangan walaupun kadang-kala tersungkur seketika di tengah jalan..

jadikan kegagalan lalu sebagai pengajaran..jadikan kejayaan dulu sebagai peringatan dan semangat untuk terus berusaha menjadi yang lebih baik! Allah swt takkan bagi aku jalan ini, kalau Dia tahu yang hambaNya ni tak mampu nak harungi kan? so, He knows best! aku sebagai hambaNya kena bersyukur dengan kurniaan ini..

dah zaty! stop mengeluh itu dan ini! stop cakap yang kau takde masa free nanti! alah bisa tegal biasa! pukul 8 sampai 5 je pun..takpe-takpe..susah-susah dulu! no worries lah! cuak??? He always hear ur prayer..jangan risau! so, marilah melangkah ke DUNIA BARU! mungkin a bit hectic! tapi try to make it beautiful in ur own way!

WHAT U GIVE, U WILL GET BACK! ^^

wassalam..

2 comments:

Milo Kora III said...

Susah dulu senang kemudian xpe tau Achik. All the best! Semoga Allah permudahkan segala urusan Achik ni. :D

zaty said...

haha..baekkk abg long! xie xie ni! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...