23 February 2011

sweet in bitter

assalamualaikum wbt..

apa motif aku tulis tajuk entry ni eh? HAHA..entah laa..tetiba je terlintas kat cerebrum cerebellum aku..jari-jemari aku pulak laju je nak type! HEHE..dah lama aku tak update blog yang betulbetul punye..hari tu update sajasaja je..wee~~

aku nak kata busy sangat minggu ni takde laa pulak kan..kelas ada sikitsikit jee..takde laa 8am till 4.30pm kan..memang heaven giler lah aku minggu ni..kelas jadi sikit sebab ada PBL (problem based learning). Kalau tak,mau kelas direct je sampai petang..THANK GOD! :D

minggu ni sakit cerebrum cerebellum aku makin menjadijadi! haih! sebab apa la kan aku sakit gini..i wonder..hmmm..stress ke?? hah! ada laa sikitsikit..nak uruskan hal suratmenyurat dengan ofis kolej! memang macam nak nangisss wo! asyik salah je..haha..tapi salah aku gak siapa suruh tak cek balik surat tu..kan dah kena buat correction banyak kali! dang!!!!!!!!! :p
but luckily,,ada membermmber yang banyak membantu..bukan budak biro aku je yang tolong wat..biro lain pun ak heret sama! haha..bunyi cam aku paksa dorang tolong pulak kan? hee..kidding! ada pulak laa aku nak paksapaksa orang..takde kerja! dorang yang rela hati nak tolong..alhamdulillah laa..kalau aku buat sorangsorang memang tak lepass laa..
silap hari bulan,,aku pulak jadi one of the patient in the CFCS programmeee..

PATIENT : IZATY
DEPARTMENT : PSYCHOMEDICINE

haaaa..psychomedicine? mesti cuak kan3 kalau dengar word "psycho" tu?? haha..kalau aku MO kat department tu takpe la gak..tapi jadi patient kat situ! sheesh! over stress..bad headache! haha..hell no way!
im not trying to be sooo sarcastic! but ni laa reality! kadangkadang orang yang masuk ward tu semua dari golongan bijakpandai yang berkerjaya..but oppssss!! kalau aku jadi patient kat situ kira aku golongan tu la ek? haha..merepek di tengahtengahhari buta!

see??? aku dah merepek bukanbukan dah ni! haihh! okeee..back to the top! sweet in bitter? dalam erti kata bahasa bungabungacintanya,,disebalik setiap kepahitan,,ada kemanisannya..haaa! amacam? kencang tak ayat jiwajiwa wa? keh3! memang fail laa kalau aku masuk sastera! sepanjang aku join projekprojek kolej nih,,aku tak pernah rasa se-busy ni and se-tension ni..padahal aku ni skang biro publisiti je..apalah sangat kan keje kalau nak bandingkan dengan biro dekorasi! dulu time join deko pun tak seteruk ni..maybe sebab aku ada jawatan kot..that's why laa..tapi bila tensiontension gini,,aku muhasabah diri aku balik..takpe..buat je laa kejekeje tu..bila lagi nak rasa and belajar buat bendabenda baru ni kan..nanti next tyme kalau ada pape projek,,dah taw dah sikitsikit macam mana nak handle! nah! kan bagus tu..*giggle..:D

tapi pape pun,,thousand thanks to anakanak ikan aku..eh,,anakanak biro aku yang selalu ada bila aku perlukan pertolongan dorang..jasmin, aman, aishah, nisa, dali..and tak lupa gak buat birobiro laen yang aku import dorang untuk tolong..mira, shafiqah..whoa! rasa macam dihargai pulak..keh3! and thanks gak to my ketua : acap and ahliahli biro yang lain..zharif & hanif! well,,segala jasa anda amat saya hargai! cewah3! ni macam nak bagi speech je dah aku tengok! haha..pape pun,,really enjoy the hard tyme with u all..:)

macam kita makan medicine laa kan..benda tu kan pahit..tapi kita makan untuk rawat penyakit kita..haaa..tak ke manis lepas tu bila penyakit dah baik? tapi tu semua dengan keizinan Allah swt jugak kan..:)

hah..baek aku stop dulu sebelum aku meleretleret cerita pasal menda len! hehe..

wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...