06 February 2011

back to school!

assalamualaikum w.b.t..:D



whoa!! aku sudah selamat smpai di kolej yg "terchenta"..
rasa rndu pula nk tdo atas katil kat kolej..blaja atas meja..
jumpe cadaver kat DD..kaler2 dlm histology nye class..
*dusta semata-mata..

BUT,,hakikatnya................

haha..sape je yg nk blek kolej weyh??
budak yg rjin blaja pun tamo tw..
lg2 kalau kena tinggalkn umah! lg laaa dorg tamo..
apatah lagi aku manusia biasa yg rajin tade laa setinggi KLCC..hurmmm..

cuba bygkn..time cuti,,mcm2 boleh wat..
mmg TAK STRESS langsung2 laa..wa ckp sama lu beb!
mana tak nye,,boleh tido sepanjang ari..buku pun mmg tak wujud dpn mata..
sebab dia asik nk terperap je dlm beg kan,,aku nk wat cmne..hehe..

*padahal,,aku yg tanak bwk dia keluar..bkn dia yg tanak..hue3!

lg 1,,kalau kat umah..
mmg kompom laa aku bgn lmbt! kalau kat kolej,,JANGAN HARAP LAAA..
klas stat pukul 8am oke..


so,,tak boleh laa aku nk smbung tdo blek! sob3..
kena trus siap2 utk g kuliah!
hm..ni da ary ahad! sok kuliah da start da..
hmmm..ak guarantee,,sok pg mst rmai lentok!
opps!! bkn rmai kot..
rasa2 nye aku sorg je..
kn aku jaguh bab2 "berzikir2" dlm lec hall nih! hihi..

tp pape pun,,aku harap mlm ni aku dpt tdo lena laa kat kolej..'
maklumlahhh,,da seminggu tinggal kn..
aku kalau da lama xtdo kat tmpt tu,,nti aku xle nk tdo..
KECUALI home sweet home la!

                     n then,,aku harap sgt mlm ni "si pemburu darah" tu tak kacau aku..
 SI PEMBURU DARAH???
sape dia tu??
vampire ke?? edward cullen ke?? damon salvatore ke??
hihi..bukan3..sama sekali bukan!
kalau dorg yg nk kco aku,,aku seribu kali xkesah pun..hehe..

TAPI..mslh nye,,pemburu drh ni berbahaya!
aku rasa abes 1 bdn aku kena gigit!
manis sgt agaknyaa aku ni..awwwww...*gaya gedixx yg termanat!
si pemburu darah yg aku maksudkan ni is...


huh! ni laa muke si pemburu darah yg kenyang hisap darah aku tu!
samapai gemuk dah dia hisap darah aku yg manis tu..grrrr..
kalau x tinggalkan kesan,,tape laaa..
ini tak..habis bdn aku semua merah2!
aigooo!!!!!

hari tu,,aku tgk berita..ade ckp psl nyamuk2 ni..
dorg ckp skang musim nyamuk..
haish!! bahaya oke! sgt3!
lagi2 kalau nyamuk aedes..hee..

aku dah laaa pernah kena demam denggi dolu2 kala..
kalau terkena lg,,memang masak laa aku..
sebab,,kalau tak silap aku,,aku ada terbaca kat mana ntah..
artikel tu ckp,,once kt da kena demam denggi tu,,virus tu da ade dlm bdn kita..
cuma dia inactive je..
and then,,ikut pembelajaran aku masa zmn muda2 dlu,,kalau sekali lg virus yg sama tu dtg blek,,dia akn activate virus yg inactive tu..so,,virus td 2 akn jd stronger..
n sgt3 berbahaya..boleh membawa maut..

so,,marilah sama2 kita ikut seruan kerajaan!
 say NO to aedes!
bersihkan segala tempat yg berpotensi utk pembiakan nyamuk aedes..


sekian..adios!

p/s: haha..pnjg nye aku type..aku pun xsedar..yg aku da wat dua cerita dlm 1 entri..tp tape kot kn..hehe..
btw,,enjoy! :D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...