09 December 2011

KD : Protect the boss

assalamualaikum, hi!
anyeonghaseyo!

wahhh..start-start dah cakap korea kan. HEHE. Saja buang tebiat. Lagipun, ada kena-mengena dengan apa yang aku nak story-mory ni. KD aka Korean Drama. Tajuk drama ni Protect the boss. Tu la yang aku nak cakap. But for those yang tak layan KD, tak nak baca pun takpe..^^

I just wanna deliver my thought, feeling and opinion about this drama. One word, AWESOME!


Mula-mula aku taknak tengok drama ni. Tapi bila aku tengok member aku gelak sakan tengok drama ni, aku pun terus mintak nak copy. Time tu aku tengah berendam air mata tengok 49days, dia pulak tengok gelak sakan kan. Mau tak bengang aku. Mengganggu feeling aku je time tu. HEHE.

So, bila aku dah start tengok, memang serious kelakar. In fact, bukan senang aku nak gelak tengok drama, baca novel, komik etc. Nak nangis senang la. HAHA. Jangan tanya aku kenapa. Tapi orang tua-tua selalu cakap kalau bulu mata dia melentik, senang nangis. Tapi aku nangis untuk benda yang worth it je ok.

So, bila awal-awal dah best, aku pun tengok laaa sampai habis. Best giloss! Dah lama tak gelak-gelak macam ni. At least, i can forget the mess inside my head, even just for awhile. Tapi bila dah sampai klimaks tu, biasa laa kompom-kompom sedih. HAHA. Aku pun termenangis sikit kot. Entah la, maybe aku letakkan diri aku sebagai perempuan tu kot. Dia tunggu that guy for about 3months plus tapi that guy langsung tak contact dia. Then, bila dia dah decide taknak tunggu, that guy datang balik. Memang puiii. But what to do meh? Nama pun drama. Hero will always be with the heroin. Memang banyak sangat drama!

Kenapa aku terlebih feel bila tengok KDs like 49days and Protect the boss ni, maybe sebab i put myself as the actress in those dramas. HAHA. So, memang menjiwai watak habis. Tu agaknya yang terlebih-lebih feeling tu. Ni la akibatnya daripada meletakkan diri ke dalam watak tu. So, conclusionnya, lepas ni jangan letakkan diri dalam any character lagi.

Haha..aku nak update right after finished watching it yesterday. Tapi aku penat cycling semalam. HEHE. So, till here then, aku nak rest. Before i end my mumbling, aku nak tunjuk lagu drama ni yang aku suka. Wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...