15 August 2011

weekend kat kolej (1)

assalamualaikum semuaaa..

how's your day? great or dull? haha..sekarang aku nak cecter pasal last weekend yang aku spend kat kolej..hmm..since, aku tak boleh nak balik rumah sebab ada event hari ahad tu..so, i guess i wanna start with last saturday first..

but heyy! i know that is already too late..cerita ni dah basi dah pun..i should update it on the same day though..tapi penat plus busy lah yang menghalang aku daripada share my story here..hmm..to be brief, let me give you some picture of what we went through on the last saturday..UM--Hosp Serdang--Berjaya Time Square--Plaza Sungei Wang--UM..

haaa..okey..plan asal memang nak pergi TS dengan Sg Wang je..tapi tetbe my fren, Nas asked me to join him  to visit our fren, Amir yang baru je accident hari tu..hoho..ni memang di luar jangkaan..so, we planned again everything..cuz orang dah ajak kan..lagipun, nak melawat orang sakit, apa salahnya kalau aku pergi..

so, Nas arrived at my college dalam pukul 1 camtu kan..and then ktorang pergi amek Keen n Ipan kat 2nd and then straight pergi Serdang..whoa! jaoh glerr weyy..aku ingat dekat laa kan dalam half an hour cmtu..tp rupa-rupanya macam 2jam aku dalam kete tu..huhu..

sampai sana, sesat pulak kannn..UPM sangat besarrr and sunyi too..giler weyy..kalau aku sumpah aku tak berani nak jalan or drive sorang2 kat situ..*cehh..macam laa aku ley drive an..hihi..pastu aku call Rafael to fetch us at Lebuh Kosas(tempat yg ktorg sesat) tu..oleh sbb lama sangat tunggu pakcik tu, ktorang pun decide utk gamble je laaa cari tempat tu..and after tnye guard kat situ, we managed to find the way..

hihi..kecian Rafael sebab dye tyme tu dah otw nak gi situ..tapi kena patah balik..so, ktorang pun just met at the hospital..then we went to "diagnose" amir..HAHA..actually, sepanjang aku dengan dorang, aku boleh laa solve case..errr..tade laa solve sangat pun kannn..

sume tengah diagnose amir..haha

duduk2 lepas penat diagnose amir..muahahaha

case 1: Nas
dulu dye btaw aku dye cakap dye kena partial gastrectomy..and tym tu aku tak dapat relate langsung kenapa dye kena buang half of his stomach dengan gall stone(batu karang)..so, aku sangat2 frust tak dapat cari sebab dye..but then, dye btaw aku hari tu yang dye nye hempedu (gall bladder) pn kne buang..ok, now aku dah boleh imagine sikit2..then, aku assume yang mesti dye xle makan lemak banyak2..and he said yess! sebab gall bladder ni ada bile that help in lipid absorption..so, solved!

case 2: Amir
dye accident motor..and kaki kena eksos motor..and then tulang dye patah..open fracture (menas tulang patah tu keluar..kita boleh nampak tulang tu terkeluar! scary!) and then kaki dye kena pasang besi..haa..besi tu macam aku pernah tengok..mybe dalam lecture kot..*tade laa solve sangat..tapi baru laa aku ingat open fracture sume yang 1st year dlu blaja..hehe

then, we asked Nas to send us to Sg Wang actually..tapi dye tatau jalan..so, dye cuma lay anta sampai LRT je..so, naek laa LRT nad pergi TS..sampai2 je TS, ktorang pergi cari tempat untuk berbuka..so, we decided to go to Papa Johns..we reserved the front table but at the end, we stucked at the table near the kitchen! memang tak bagus betul lah sistem dye nih! ktorang dah reserve before pukul 5 kot..and dah order and da bayar sekali! tapi see what we got? food dah laa lambat and dah sejuk..padahal dah order lama dah..they should know when is the best tyme to make our order..sheeshhhh! dah laa penat shopping an..heshhh

whoaaa! ni laa dye dah masuk berbuka baru laa food aku sampai..dah laa order lain, dapat lain..ishh

lepas penat shopping..hee..tapi ipan still xpenat ag..wonder why..haha
trio princesses!

pastu pergi Sg Wang..and sambung shopping kat sana..tap kat sana lagi mahal laa daripada TS..wohoo..nasib baik dah shopping awal-awal tadi..hehe..then, balik ke kolej..penatttt..tapi besttt...cuz dah lama ktorang tak spend masa sama-sama..so, it was great! though sangat penat..hee..

hmm..tu je laa pasal sabtu hari tu..

wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...