23 August 2011

RAYA dah nak dekat!

assalamualaikum semuaaaa..

haaa..hari ni dah 23 ramadhan dah! macam mana dengan puasa korang semua? ada ok? hihi..pape pun, aku harap semua dapat menunaikan ibadah puasa tahun ni dengan sempurnanya..tapi excuses ah untuk wanita-wanita ye! memang jarang nak dapat puasa penuh..almaklumlahhh..^^

eh, pejam celik pejam celik kannn..lagi berapa hari je lagi dah nak masuk bulan syawal kan..so, 10 terakhir Ramadhan ni jangan lah kita sia-sia kan..treasure every moment left..cuz Ramadhan will be leaving us soon..wuuuu..

ok, sebut pasal raya kannn..macam mana dengan persiapan raya korang? haaa..mesti ada yang dah siap semua keperluan kannn..hihi..aku? haaaaa..ni laa yang aku nak story-kan nih..overall persiapan aku macam biasa laa..ala kadar je..aku tak banyak pun beli barang untuk aku sendiri..hihi..

aku rasa sekarang ni satu Masjid Jamek tu dah kenal aku kot! ye laaa..sebab boleh dikatakan dalam seminggu tu ada laa 2 kali kot aku menghadap MJ tu..so, rasa-rasanya aku dah boleh ditabalkan sebagai duta MJ! (like what my fren call me..lol!) and Sogo sekali aku redah!

kalau dah sampai sana tu, memang duit tu macam air laa kannn keluar..seronok je aku cucuk-cucuk mesin atm tu kannn..and seronok je aku keluarkan duit yang beratus-ratus tu kannn..nampak je beratus yang keluar..tapi kalau dah keluar tu 5-6 kali tak sampai beribu ke? ishhhh3..

aku rasa aku tak beli pape pun yang baru..unless baju cotton! sekarang aku dah giler dengan kain cotton! so, aku borong kain cotton je kat sana..and nanti boleh mintak mama aku jahitkan baju kurung pahang untuk aku..wee..other than that, i bought t-shirt for my ayah and adiksss (shafiq & lelot), blouse for mama and kain cotton sekali! ahaa..lagi ofcoz laa aku borong shawl-shawl yang ada kat situ..nama pun MJ kann..

eh, bila sebut pasal MJ je kann..aku teringat kat buddy aku..dolu-dolu tyme aku makan-makan ngan buddy, tyme on the way nak balik kolej, ktorang pun borak-borak laa kat belakang..yelaa..sebab buddy-buddy besar dah sibuk berbincang..dye pun tanya aku.."kau selalu shopping kat mana eh?"..and aku pun terus laa jawab MJ! dye pun cakap hairan laa kenapa perempuan sukaa sangat pergi sana..hehe..*my memory..rindu buddy line..hee

eh, dah pukul 1am dah..tapi mata still tak ngantuk..apa kes? mesti tidur overdose sian tadi ni zaty! dush3! anyway, gud nyte! semoga hari esok lagi baik dari yang sebelumnya..^^

2 comments:

Farhan said...

shopping2..untunglaa~

zaty said...

haha..kannn..klo u ad kat cni, ley shopping sme2..hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...