30 January 2011

apple cincau (2)

Di kafe synapse, aku, Ari, Zana and Yat menjamu selera..aku mmg lapar tahap gaban dah tadi! Time lecture tadi dah mcm picnic time pulak bg kami..ape tak nya,,students lain sibuk mendengar dan mencatat lecture di depan..yang kami berempat kat belakang ni tak habis-habis mengunyah tak sudah-sudah..

Sudahnya,,sepatah haram pun aku tak paham ape yg Prof. Tan duk sedap membebel tadi! Tapi,,mmg aku ni jenis xboleh nak focus kalau laparrr yang amat! Sorry, Prof! Next lecture,,sy jnji akan mendengar dgn sepenuh perhatian dan tumpuan!

Aku rasa dah penuh pinggan aku dengan lauk-pauk dan nasi..wahhhhh! rasa x sabar-sabar pulak nak melantak! Opppsss!!! aku mkn ni merangkap utk lunch dgn breakfast pg td! haaaa..mkn mmg x ingat dunia la! Hancusss semua diet plan aku!! ciss!!

Tiba-tiba,,ada sekumpulan pelajar melintas di hadapan ktorg..aku cuma memandang sekilas sahaja..kerana aku sudah tahu,,itu mesti seniors ktorg! tiba-tiba,,aku terpandang seseorang! Kalau sekali tgk,,rasa mcm kenal..eh,,betol ke ni?? then,,aku pun tgk kali kedua! Ah,,mmg tak silap lg! Dia la orangnya!

Perlahan-lahan,,kejadian pagi tadi seolah-olah berputar kembali dlm kotak fikiran aku..dia memaparkan satu per satu kejadian yg berlaku pg td mcm tygn video unggul!

"Wiya..Wiya.."

Aku memandang Ari dengan pandangan yang sangat pelik bin hairan bin ajaib! kalau boleh di-translate-kan,,mesti boleh keluar byk simbol tanda soal 2! mana taknye,,sebab tadi aku yakin,,masa aku nk jatuh 2,aku mmg tarik seseorang! And seseorang tu mestilah Ari! sebab kn dye plg dkt dgn aku td! dye gak yg jln dkt ngn aku! seperasan aku laa,,tak ada pulak orang-orang kat situ time 2..

"WIYA!!!!!"

Jeritan Ari kembali membawaku ke alam nyata..dan pada saat itu juga aku sedar yang bukan Ari yang aku tarik time aku jatuh tu..and then,,time tu jugak laa aku sedar siapa yang aku tarik tadi!

NERD! cuma benda tu je yg terlintas kat otak aku bila aku terpandang budak yang aku tarik tadi..my first impression towards u is NERD! ur hair,,ur specs! ughhh! gelimat! aku mmg anti betul dgn budak2 yg skema ni! rasa mcm nk kasi lempang saja! aku cepat-cepat bangun dr jatuh td! malu dgn kecuaian diri sendiri!

"Errr..maafkan sy..sy xsengaja td tertarik awk..sy da lmbt nk msok klas..sorry again! ", kataku teragak-agak.

Dia bangkit dr pembaringan..dan membetul-betulkan bajunye yang sudah agak selekeh gara-gara adegan tarik-menarik td! opps! aku rasa tarik jee..bukan manarik! 

"Oh,,its okay! sy pun salah gak td sbb sibuk main game,,sampai x sedar yg depan saya ada orang tadi!'.

Lepas tu,,kami berpisah mengikut haluan masing-masing..malu nye ya amat! Tuhan je laa yang tahu betapa merahnya pipi aku time tu! kalah maybelline blusher,,revlon..and segala blusher la yg exist kat dunia ni! Aku bukannya malu sebab apa kan..bukan sebab aku jatuh dengan budak NERD! or bukan sbb Ari galak mengusik aku! Tapi sebab.......

(to be continued..)




p/s: mata pun da ngantuk..idea pn da tandus bak pokok kobis di padang pasir..gd nye since ak bru nk tdo..n then morning sbb jam da pn menunjukkan tepat pukul 3.48 am! :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...