26 January 2011

apple cincau (1)

Whoa!!!!!!! dah lambat ni!! mcm mana?? nasib baik baju da siap ber-iron..tudung lak tak payah susah-susah..amek je tudung sarung 2! haaa..senang! fortunately aku tengah cuti-cuti afrika! oppssss..kantoi pulak!
Tengah busy2 siap,,tiba-tiba handphone ak bernyanyi2 irama lagu "count on me" by bruno mars..

"Hello..assalamualaikum! Wiya! Dah siap ke belum?? Kita da lambat ni", bebel Ari.

Ari ni memang suka membebel..benda-benda kecik pun die suka laa nak membebel..menurut firasat aku laa,,agak-agaknya,,dulu time mak dye mengandungkan dia,,mak die mkn byk sangat bonton ayam kut!

"Kejap laa Ari..aku bangun lambat ni..sory2..sat lagi,,cheq siap no..", jwbku..tangan sebelah pegang fon kat telinga..sebelah lagi sibuk calit-calit bedak kat muka..

Lepas tu,,aku terus berlari-lari bapak keluar dari rumah..breakfast yang mama aku wat memang tak sempat la nak jengah..nak sentuh jauh sekali..aku terus capai tangan kedua-dua orang tuaku,,dan terus zam-zam alakazam!


Meter di kereta Ari aku tengok da mencecah 120km/j! Aku rasa macam naek kereta F1 je..(errr..pernah ke aku naek kereta F1??) Habis semua kereta,,lori dia potong..nak cepat punya pasal! Kang kalau lambat,,naya je kena perli dalam tutorial class nanti!

Sampai-sampai je dekat fakulti,,terus kitorang berlari-lari..kali nii bukan lagi berlari-lari bapak..tapi segala lari ada..lari atok..lari nenek..ada laa gaya ala2 atlet balapan gitu! tengah sedap-sedap kitorang berlari,,tiba-tiba kaki aku tersadung..and then time tu aku ada tarik seseorang untuk turut jatuh sekali dengan aku..oh,,malunya! nasib baiklah takde ramai orang time tu..fuh! lega!

"Wiya..Wiya.."

Eh,,tu nama ak tu! Yang panggil tu macam suara Ari! Ye! Memang tak salah lagi! Memang suara Ari..aku pun mendongakkan kepala aku mencari arah dari mana suara tu datang..shoot! tu dia! aku dah nampak dah Ari! BUT wait!! kalau Ari sekarang ada kat depan aku,,siapa insan malang yang aku tarik jatuh sama-sama dengan aku tadi????

(to be continued..)

2 comments:

Ian Ismail said...

what is thissss ???

zaty said...

i wanna write a story..wekkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...