11 April 2011

jika kau fikirkan kau boleh!

assalamualaikum wbt..

huh! dah bersawang agaknya blog aku ni..haha..lama kan tak update..hee..sebenarnye, banyak je benda aku nak update..tapi sebab masa tak mengizinkan..akhirnya,semua benda yang aku nak ceciter tu pun dah hilang macam tu je..aku pun tatau laa dia hilang kay mana..aku pun malas la pun nak cari balik..hehe

minggu ni macam kurang oke bagi aku..sebab aku demam, selsema, batuk..package ah! dengan conass nye lagi..tapi alhamdulillah conass dah lepas pun tadi..kurang sikit beban kat bahu aku ni..tapi pape pun,,ada beban yang lagi besar menanti..FINAL EXAM! woot woot~~ tak lama lagi je tu..haha..

debaran makin terasa..sebab banyak lagi yang perlu dibaca..haihhh..i wish that i manage to finish study before the final..huhu..nih aku nak kasi motivasi sikit..bukannya apa..saja nak kasi diri sendiri pun semangat balik..
cuba dengar lagu ni..


haaaa..dah dengar ke? amacam? faham tak meaning dia? aku rasa korang sendri pun dah cukup paham kan dengan bait bait lagu tu..kalau kita perasan, lagu tu sebenarnye macam bagi semangat kat kita kan..huhu..ni je laa aku nak pesan..gagal sekali tak bererti kita akan gagal selama-lamanya..peganglah katakata tu! usaha laa mana yang terdaya! jangan cepat sangat cakap yang kau tak boleh..

tapi ubah la cara pemikiran kita..kadangkadang kita jatuh sebab mind set kita! tak semua orang yang berjaya tu semuanya genius and cerdik pandai sangat pun..kalau ye pun,tu satu bonus untuk dorang..sebenarnye,kita kena betulkan mind set kita tu! jangan laa asik kata "TAK BOLEH LAA.." "SUSAH LAAA.." "ISHHH..MANA LAH AKU RETI..AKU BUKANNYA PANDAI PUN.."..

okay nowww! buang semua ayat ayat tu jauh jauh dari diri kita..jangan kasi dia datang dekat walau seinci! cewahhhh! nak berpropaganda pulak kat sini kan..haha..tapi tu laa yang kita kena buat..ubah mind set kita! kalau tak,sampai bilabila pun kita takkan berjaya..

so,,kawan kawan MBBS UM PHASE 1 2010/2011!!!! lets put up ur guns and other wars thingy! and get ready to fight for the best in this coming final exam! kalau kita takmau bantu diri kita sendiri,siapa yang nak bantu kita kan..so,,kuatkan semangat! yakinlah bahawa ALLAH tu sentiasa ada untuk kita..cuma kadangkadang kita je yang terlupa akan DIA..sedangkan DIA tak pernah lupa akan kita..

ALLAH bagi udara free untuk kita bernafas..nyawa untuk kita hidup..banyak lagi nikmat yang DIA dah bagi kat kita..cuma kita ni manusia cepat alpa dengan keseronokan dunia..sampai terlupa kepada PENCIPTA kita..huhu..renungrenungkan..pesanan untuk diri sendiri juga..sebab sebagai seorang insan yang bergelar manusia, kita tak boleh lari dari melakukan kesilapan..

wallahualam..


2 comments:

Ian Ismail said...

update blog ni mesti sebab dapat ilham dari post saya kan? tharu T__T

dan awak nampak macam pakar motivasi dah. HAHA

zaty said...

tu laaa..time kasih awk..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...